اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بیش از 100 فرهنگی حق‌التدریس سقزی بکارگیری می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش سقز گفت: امسال ۱۰۶ نفر از همکاران حق‌التدریسی این شهرستان بر اساس دستورالعمل مصوب وزارت آموزش و پرورش بکارگیری خواهند شد.

بیش از 100  فرهنگی حق‌التدریس سقزی بکارگیری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، سیدرحمان سیدیان عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سقز اظهار داشت: شرایط بکارگیری نیروهای حق‌التدریس طبق بخشنامه ارسالی وزارتخانه برای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی مورد نیاز از وجود این افراد بهره گرفتیم.

مدیر آموزش و پرورش سقز گفت: امسال  ۱۰۶ نفر از همکاران حق‌التدریسی این شهرستان بر اساس دستورالعمل مصوب وزارت آموزش و پرورش بکارگیری خواهند شد.

وی به افتتاح چند پروژه آموزشی اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک شاهد افتتاح دبیرستان فرهنگ و مدرسه روستای نوبهار خواهیم بود و پروژه های روستای کوچک، مدرسه خیرساز حاج ماجدی، مدرسه روستای سرا و مدرسه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، سالن ورزشی شهید ترکمان و هنرستان صالح آباد نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز در بررسی‌ اولین دستور کار نشست شورای آموزش و پرورش به فعالیت آموزشگاه‌های آزاد علمی و زبان خارجه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش، بحث کنکور سراسری و توجه به خروجی آموزشی است و با توجه به مطالبه‌گر بودن اولیا و حساسیت مضاعف آنان در این زمینه، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و آموزشی خارج از برنامه‌های آموزش و پرورش بیشتر مورد استقبال است.

سیدیان افزود: آموزش و پرورش وظیفه کلی تعلیم و تربیت را بر عهده دارد و اگر بنا به کمبود امکانات و مشکلات مالی، در این راه تا حدودی با مشکلات و موانع دست و پنجه نرم می‌کنیم امری طبیعی است.

وی اظهار داشت: از مواردی که می‌بایست با توجه به حساسیت فعالیت در آنها نظارت آموزش و پرورش بر آنها اعمال شود، آموزشگاه‌های آزاد علمی و زبان خارجه است که می‌بایست تحت نظارت و کنترل دقیق آموزش و پرورش فعالیت نمایند.

مدیر آموزش و پرورش سقز تصریح کرد: این آموزشگاه ها می توانند به عنوان مکمل مناسب برنامه های آموزشی مطرح باشند و در تعمیق و تفهیم یادگیری دروس و جریان تدریس و روند رو به رشد آموزش بسیار مؤثر باشند.

وی خاطر نشان کرد: در عین حال نباید از بار مالی این کلاس‌ها و توان مالی اولیا غافل بود و تا حد توان از دانش آموزان خانواده‌های کم‌بضاعت حمایت کرد.

سیدیان افزود: در حال حاضر ۶۰ آموزشگاه زبان و آزاد علمی بر اساس آمایش شهرستانی و رعایت محدوده‌بندی و رعایت فاصله مکان مناسب و ترکیب جنسیتی در شهرستان سقز وجود دارد و تمام افرادی که در این آموزشگاه ها خدمت می‌کنند، دارای گزینش آموزش و پرورش هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز نیز در این رابطه گفت: ما در شهرستان دارای کانون‌های فرهنگی تبلیغی هستیم و هیچ کدام از این کانون‌ها، تحت عنوان کانون زبان و آزاد علمی فعالیت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی به صلاحیت‌های اخلاقی نیروهای شاغل در کانون‌ها اشاره کرد و افزود: در این زمینه حساسیت‌ها و نظارت دقیق بر نوع فعالیت‌ها و گزینش افراد در منتها درجه دقت انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سقز بیشترین تعداد کانون‌های فرهنگی تبلیغی را در سطح استان داراست، افزود: ما خود به وجود برخی اشکالات و ایرادات در حوزه کاری کانون ها واقف هستیم و در همین راستا تاکنون تعداد ۱۴ کانون را به حالت تعلیق درآورده و سلب مجوز نموده‌ایم.

فلسفه روز عصای سفید احترام به حقوق نابینایان است

امام جمعه سقز هم در این نشست با تبریک روز جهانی عصای سفید از همه کسانی که به هر نحو جامعه هدف بهزیستی و معلولین را یاری می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

ماموستا سیدحسین حسینی اضافه کرد: انسان‌های سالم هرگز شرایط نابینایان را نمیتوانند درک کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان باید حداقل از نظر معنوی هرچه در توان داریم از این عزیزان و خانواده‌هایشان حمایت کنیم و کمک کارشان باشیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان به عنوان طلایه‌داران تعلیم و دانایی افزود: یکی از راه‌های حمایت از افراد نابینا و کم‌بینا این است که از طریق ظرفیت معلمین تلاشگر به دانش آموزان از سنین دبستان نسبت به فرهنگ‌سازی و رعایت حقوق افراد دارای هر نوع معلولیت به ویژه نابینایان، آموزش‌های لازم داده شود تا افراد جامعه حقوق این افراد را شناخته و خود را ملزم به رعایت حقوق این افراد که بر اساس مشیت الهی عضوی از اعضای خود را از دست داده‌اند، بدانند.

ماموستا حسینی گفت: فلسفه نامگذاری روز جهانی عصای سفید، محترم شمردن حقوق اجتماعی نابینایان به عنوان عضوی از یک جامعه است و چه زیبا است از نقش تاثیرگذار روشندلان در تعالی همه جانبه جامعه، بهره‌مند شویم.

در این نشست با اهدای ۱۵۰۰ مترمربع زمین از سوی بنیاد مسکن شهرستان برای احداث فضای آموزشی در روستای قهرآباد حومه موافقت و مصوب شد که آموزش و پرورش این مورد را جزو اولویت و در صورت تأمین اعتبار جهت معرفی به طرح‌های جدید آموزشی قرار دهد.

همچنین نظارت بر مشکلات ترافیکی و عبور و مرور و مسائل امنیتی مدارس در دستور کار قرار گرفت و مصوب شد مشکلات نقاط آسیب‌زا و ناامن مدارس با همکاری اهالی محله مجاور مدرسه مرتفع گردد.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول